مقالات

فاکتورهای مهم سئو

فاکتور های سئو

یکی از مهمترین اصول انجام هر کاری دانستن اصول آن است فاکتور های رتبه بندی سئو شاید مهمترین اصول سئو باشند فاکتور های رتبه بندی مواردی نیستند که گوگل به طور مستقیم به تمام آن ها اشاره کند بعضی از آن ها به طور رسمی و تعدادی غیر رسمی و تعدادی متخصصین سئو بر اساس نجریه و آزمایش بدست آورده اند.

آموزش سئو  دارای جزییات است ولی این لیست فقط دارای فاکتورهای مهم است پیش نیاز استفاده از فاکتور های سئو آموزش ابتدایی سئو است.

لیست فاکتور های سئو را می توان به عنوان چک لیست استفاده کرد بدین گونه که با سایت هدف خود بسنجید و موارد مهمی که نیاز به اصلاح دارد را بیابید.

خدمات سئو را میتوان از با ارزش ترین خدمات آنلاین نام برد برای سئو باید به تمام فاکتور های مهم سئو تسلط داشت که در ادامه به این فاکتور ها می پردازیم.

 

عمر دامنه

سئوکاران عقیده دارند که عمر دامنه بر عملکرد سئو تاثیر گذار است اما جان مولر از گوگل می گوید:

«سن دامنه به هیچ چیز کمک نمی کند».

در اینجا باید بگوییم که عمر دامنه تاثیر گذار است اما شاید این عمر دامنه نباشد بلکه تاثیر عملیاتی است که در طول آن دوره انجام می شود

کلمه کلیدی در نام دامنه

کلمه کلیدی در دامنه شاید به  عنوان یک سیگنال مستقیم نباشد اما تاثیر خوبی روی دریافت ورودی دارد پس سیگنال مثبتی است.

انقضا دامنه:

اگر یک سایت برای سال های آینده تمدید شده باشد تاریخ انقضای دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی مشروعیت دامنه مورد استفاده قرار گیرد اما به نظر خیلی سیگنال قوی نمی باشد.

تاریخچه دامنه:

سایتی که برای چند بار به اصطلاح Down شده باشد یا تغییر مالکیت داده باشد و یا بکلینک های اسپم از گذشته داشته باشد ممکن است در آینده مشکلی برای سایت ایجاد شود.

کلمه کلیدی کامل در دامنه:

جزو مواردی که در گذشته خیلی تاثیرگذار بود زیرا گوگل به محتوا و اصل سایت شما پی می برد اما در حال حاضر شاید تاثیر کمی داشته باشد.

پسوند TLD کشور:

پسوند دامنه مثل (ir .ca. ) به رتبه در آن کشور خاص کمک کند به طور مثال سایت های ir در ایران و لینک های ورودی از ir می تواند به سئو سایت در آن منطقه کمک کند.

کلمه کلیدی در تایتل:

وجود کلمه کلیدی در تایتل صفحه یک سیگنال مناسب از آن کلمه و محتوای صفحه است البته دیگر به اندازه ی گذشته مهم نیست اما همچنان سیگنال مناسبی است.

کلمه کلیدی در متا دیسکریپشن:

کلمه کلیدی در متا دیسکریپشن یک سیگنال مناسب برای سئو است  سایت moz هم در مقاله ای به این مورد اشاره کرده است گوگل به طور مستقیم تاثیری از دیسکریپشن نمی گیرد (منبع) اما دیسکریپشن شما می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد، که یک فاکتور اصلی رتبه بندی است.

تجربه شخصی : تاثیر مستقیم دارد همیشه به منابع اعتماد نکنید.

کلمه کلیدی در تگ H1 :

مهمترین سیگنال محتوای یک صفحه تایتل و بعد از آن تگ H1 است استفاده از کلمه کلیدی اصلی در H1 به فهم موتور جستجو از محتوای شما کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *