کسب و کار ها دیجیتال برای افزایش فروش از سئو استفاده می کنند اما کسب و کار های فیزیکی هم می توانند از سئو برای کسب و کار خود استفاده کنند که به آن سئو محلی میگویند.
سئو محلی یا local seo چیست؟
سئو محلی بهینه سازی موتور های جستجو برای نتایج جستجو محلی است که به کسب و کار شما کمک میکند که در نتایج جستجوی گوگل شما را بیابند، سئو محلی روی کلمات کلیدی محلی متمرکز است، استفاده کلمات کلیدی محلی و استفاده از NAP در سایت که مخفف ۳ کلمه Name , Adress, Phone Number به معنی نام، آدرس و تلفن کسب و کار است.
سئو محلی بسیار مهم است 29٪ از تمام نتایج جستو های گوگل حاوی یک جستجوی محلی در نتایج هستند منبع سایت (RankRanger).
به این صورت که: “دندانپزشکی در اصفهان” که سئو محلی به جذب مخاطبین در مکان های خاص و شهر ها کمک میکند.
سئو مجلی یا لوکال سئو برای فروشگاههای فیزیکی بسیار موثر است، به طور مثال فروشگاهها، رستورانها و مراکز خدمات مثل دندانپزشکی و تعمیرگاهها برای جذب مخاطب کمک میکند.
گوگل یا موتور جستجو با استفاده از IP موقعیت کاربر را تشخیص میدهد و نتایج را بر اساس آن ارائه میدهد برای مثال با جستجو “تعمیرگاه ” یا “تعمیرگاه در تهران” در قسمت بالای صفحه جستجو (SERP) یک باکس کسب و کارها اضافه میشود و تعمیرگاهها را بر اساس فاصله نمایش می دهد.
این کسب و کار ها در گوگل مپ ثبت شده اند و براساس فاصله و باز بودن و موارد دیگر به ما نمایش می دهد.
سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل، دایرکتوریهای کسبوکار مثل Google My Business listing رتبه بندی میشود سئو محلی مانند سئو معمولی تمامی مراحل سئو را برای رتبه بندی نیاز دارد اما مواردی را به صورت خاص انجام داد به طور مثال تحقیق کلمات کلیدی و کیورد تارگتینگ باید بر اساس شهر ها و یا محله ها باشد و صفحات لندینگ خاصی باید ساخته شود.
اسلایدر سئو محلی یا لوکال سئو
در جستجوی برخی کلمات محلی در گوگل، باکسی شامل گوگل مپ و کسب و کارها را نمایش میدهد که به آن اسلایدر سئو میگویند در این صفحات نرخ CTR پایین میآید چون کاربر از همین شماره ها و گوگل مپ استفاده میکند و کمتر به سایت های صفحه مراجعه میکند.
برای نمایش در گوگل مپ و شروع سئو محلی بهتر است سایت را در گوگل مپ ثبت کرد.
تفاوت سئو محلی با سئو
سئوی محلی با خدمات سئو متفاوت است زیرا گوگل از برخی الگوریتمها و معیارهای متفاوت برای رتبهبندی نتایج محلی استفاده میکند.
عوامل در سئو محلی:
- کیفیت لینکهای جستجوی محلی
- کلمات کلیدی
- تجربه کاربری (UX)
- نرخ کلیک (CTR) از نتایج جستجو
مهم نیست کسب و کار شما در کدام شهر است شما می توانید با سئو محلی توسط مشتریان محلی یافته شوید.
سئو عادی بر افزایش بازدیدکنندگان در مقیاس جهانی تاثیرگذار است اما سئو محلی بر اساس لوکیشن کاربر و جستجو خاصی از منطقه ای را هدف گذاری می کند.
مراحل سئو محلی
تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی جهت پیدا کردن کلمات کلیدی محلی که افراد هنگام جستجوی خدمات و محصولات محلی استفاده میکنند.
سئو محلی از روشهای دیجیتال مارکتینگ برای افزایش رتبه سئو محلی شما استفاده میکند، از جمله:
- هدفگذاری کلمات کلیدی کسبوکار محلی
- بهینهسازی پروفایل کسبوکار گوگل یا Google My Business
- برندسازی آنلاین
- سئو داخلی
- لینک سازی
- بازاریابی محتوایی برای سئو محلی
در رقابت آنلاین امروز سرمایه گذاری روی بهترین شرکت سئو محلی میتواند یک کسب و کار را رونق ببخشد و مشتریان را به طور قابل توجهی رشد دهد.
براساس مطالعات و گزارشهای مختلف، میتوان تخمین زد که اکثریت قریب به اتفاق کاربران (بیش از 80 درصد) قبل از خرید محصولات یا خدمات با ارزش بالاتر، حداقل یک بار در گوگل جستجو میکنند درصد قابل توجهی از جستجوها، به خصوص در حوزههای کسبوکارهای محلی، از نوع محلی هستند. برخی مطالعات نشان میدهند که این درصد میتواند به بیش از 50 درصد برسد، اما این عدد بسته به عوامل مختلف میتواند تغییر کند.
خدمات جستجوی محلی. ایجاد سرنخ به عنوان خون حیاتی کسبوکار شما عمل میکند. بدون جریان مداوم سرنخهای واجد شرایط، کسبوکار شما برای انجام فروش و گسترش تلاش خواهد کرد. از سوی دیگر، SEO محلی به عنوان یک قیف عمل میکند که چشماندازها را به وبسایتهای شما هدایت میکند.
سئو محلی چیست؟
سئو محلی (Local Seo) یک استراتژی مناسب سئو برای کسب و کارهای محلی که به دنبال جذب مشتریان در اطراف خود هستند و با سئو محلی در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب می کنند و در نتیجه باعث افزایش مشتری و بازدیدکنندگان میشود.
تفاوت سئو محلی و سئو عادی چیست؟
سئو محلی برای جذب مشتریان نزدیک به کسب و کار فعالیت میکند اما سئو عادی بر روی تمامی مشتریان بدون اولویت منطقه ای کار میکند.