مقالات

هدف جستجو چیست؟ + مثال های کاربردی

هدف جستجو search intent

هدف جستجو Search Intent چیست؟

هدف جستجو (سرچ اینتنت) یا همان هدف کاربر دلیل کاربر برای جستجو کلمه ای در موتور جستجو استو دلیل کاربر می تواند متفاوت باشد جستجو برای یافتن وبسایت خاص، خرید محصول یا اطلاعات باشد.

فردی که کلمه “بهترین دوره سئو” را جستجو می کند به دنبال یک مقایسه یا مشخصاتی از بهترین دوره است و نمی توان با یک صفحه محصول یا دوره وارد رقابت سئو این کلمه شد.

برای تصدیق نکته ی بالا می توانید با جستجو “بهترین” + حوزه های مختلف صفحات دارای رتبه های بالا را مشاهده کنید.

اهمیت Search intent در سئو چیست؟

هدف موتور های جستجو(گوگل) نمایش بهترین نتیجه برای کاریر است و تا حد لازم از باز شدن صفحات بعدی برای یک جستجو جلوگیری می کند.

موتور جستجو برای نمایش بهترین نتیجه، لازم است تا هدف کاربر(Search Intent)  را از جستجو درک کند.

 

انواع هدف جستجو

  • هدف ناوبری (Navigational intent ): کاربر به دنبال یک صفحه خاص است مثل “صفحه ورود اینستاگرام”
  • هدف اطلاعات (Informationalintent) : کاربر به دنبال اطلاعات است مثل “سئو چیست؟”
  • هدف تجاری (Commercial Intent): کاربر قبل از خرید در جستجوی اطلاعات است مثل “بهترین دوره سئو”
  • هدف معاملاتی (Transactional intent): کاربر در حال جستجوی محصول است و قصد خرید دارد مثال “خرید لپ تاپ ایسوس”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *