...

هدف جستجو چیست؟ + مثال های کاربردی

هدف جستجو search intent
فهرست مطالب

هدف جستجو Search Intent چیست؟

هدف جستجو (سرچ اینتنت) یا همان هدف کاربر دلیل کاربر برای جستجو کلمه ای در موتور جستجو استو دلیل کاربر می تواند متفاوت باشد جستجو برای یافتن وبسایت خاص، خرید محصول یا اطلاعات باشد.

فردی که کلمه “بهترین دوره سئو” را جستجو می کند به دنبال یک مقایسه یا مشخصاتی از بهترین دوره است و نمی توان با یک صفحه محصول یا دوره وارد رقابت سئو این کلمه شد.

برای تصدیق نکته ی بالا می توانید با جستجو “بهترین” + حوزه های مختلف صفحات دارای رتبه های بالا را مشاهده کنید.

اهمیت Search intent در سئو چیست؟

هدف موتور های جستجو (گوگل) نمایش بهترین نتیجه برای کاریر است و تا حد لازم از باز شدن صفحات بعدی برای یک جستجو جلوگیری می کند.

موتور جستجو برای نمایش بهترین نتیجه، لازم است تا هدف کاربر  (Search Intent)  را از جستجو درک کند.

 

انواع هدف جستجو

  • هدف ناوبری (Navigational intent ): کاربر به دنبال یک صفحه خاص است مثل “صفحه ورود اینستاگرام”
  • هدف اطلاعات (Informationalintent) : کاربر به دنبال اطلاعات است مثل “سئو چیست؟”
  • هدف تجاری (Commercial Intent): کاربر قبل از خرید در جستجوی اطلاعات است مثل “بهترین دوره سئو”
  • هدف معاملاتی (Transactional intent): کاربر در حال جستجوی محصول است و قصد خرید دارد مثال “خرید لپ تاپ ایسوس”

 

Navigational intent یا ناوبری: به معنی این که کاربر به دنبال صفحه ی خاصی می گردد به عنوان مثال صفحه ورود به جیمیل یا تامین اجتماعی یا آپارت است و موتور جستجو اطمینان پیدا می کند تا صفحه مورد نظر کاربر در رتبه 1 قرار بگیرد.

Informational intent یا اطلاعات: به معنی این که کاربر به دنبال اطلاعات خاصی است و به دنبال یادگیری و دانستن اطلاعات است در بعضی موارد به صورت پرسشی بیان می شوند و با کجا و چرا بیان می شوند.

به طور مثال:

قرض آنتی هیستامین برای چیست؟

زمان اکران فیلم

ساخت جیمیل

مقالاتی که جواب سوالات بالا را میدهد بیشتر در حوزه بلاگ است به همین خاطر داشتن یک بلاگ مفید، یکی از موارد مهم سئو است.

یک بلاگ مفید کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید و با اعتماد سازی و هدایت کاربران به صفحات دیگر باعث کسب درآمد شوید.

Commercial یا تجاری: کلماتی که قبل از خرید آن ها را جستجو می کنند هدف جستجو کسب اطلاعات برای خرید محصول یا دریافت خدمات است

تفاوت با Informational intent این است که اطلاعات در رابطه با یک محصول یا قصد خرید یک محصول است اما در Informational intent اطلاعات دریافت شده به خرید منتهی نمی شود.

برای مثال :

بهترین لپتاپ ایسوس

بررسی آیفون 15

تیگو 8 یا دیگینیتی

Transactional یا معاملاتی: قصد برای انجام یک معامله است آنچه از نام آن پیداست، این فقط به خرید محدود نمی شود. برای مثال، کاربری که یک جستجوی تراکنشی انجام می‌دهد ممکن است بخواهد ثبت‌نام در خبرنامه یا نرم‌افزار دانلود کند.

برای مثال:

قیمت آیفون 15

نرم افزار گردو

فیلم مارمولک

جدول کلمات Search Intent

 
Navigational intent Informational intent Commercial intent  Transactional intent 

 محصول + برند

خدمات + برند

صفحه خاص + برند

کجا
چگونه
چرا
راهنما
آموزش
کمک
ایده
مثال
بهترین

مقایسه

بررسی

ویژگی ها مثل رنگ، سایز

قیمت

خرید

سفارش

فروش

ارزان

لیست قیمت

آموزش

دوره

بعد از تحقیق کلمات کلیدی با ابزار هایی مثل Semrush و Keywordtool مرحله ای است که باید برای هر صفحه از سایت کلماتی را در نظر بگیرید یا جند کلمه را در یک صفحه بگذارید اسم این مرجله کیورد تارگتینگ است در کیورد تارگتینگ باید از سرچ اینتنت استفاده کرد.

کلمات بالا حتما 100 درصد اینتنت که در جدول است را تعیین نمی کند برای درک اینتنت باید تحلیل کرد.

 

مقالات وب نامبروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.